pigenlina

Superhelg

Publicerad 2013-11-03 18:53:58 i Allmänt

Vilken superhelg det här har varit! I fredags gjorde jag sista examen (praktisk, kiropraktik) och på kvällen uppträdde Jaguars för första gången. Det gick kanonbra, alla mina stunts, hopp och volter flöt på. Det enda som skedde var att den musikansvariga stängde av musiken MITT I FRAMTRÄDANDET. Så han får inte vara musikansvarit nästa gång. Vet inte vad han tänkte, men vi fortsatte ändå och räknade åttor högt. Det var riktigt bra stämning i hallen, eftersom det var en liga-match som spelades. Vi hejar ju på HCO Odenses damlag i handboll. Efter matchen bar det av hem till två av tjejerna i Jaguars, där vi åt mat och förfestade. Sen dansade vi hela natten.
På lördagen var det bara att värma upp benen på nytt, för Ole och jag hade värvats till en innomhuscup i fotboll. Den anordnas av sjukhuset. Vi var 4 killar och 3 tjejer på laget, som hette "Team SendALStil1234". Det syftar inte  påsjukdomen, utan på en dansk medlem i Let´s Dance, som tydligen är superdålig, men alltid röstas vidare ändå. Lite Karl-Jan style. Team SendALStil1234 VANN!! Varsin vinflaska och en ask Merci. Gissa om vi var glada! Obesegrade och utan utvisningar. Tjejerna på laget firade med potatisgratäng, baconinlindadkyckling med philadelphiafyllning och jordnötssås. 
Idag vaknade Ole och jag vid 10-tiden, åt frukost, och gick och la oss igen. Sov en timme till och gick ut på promenad. Blev hugriga och fikade på Statoil (varm choklad och panini). På hemvägen började det regna ordentligt och mina converse blev dyngsura. För att komma hem fortare praktiserade Ole sina militärkunskaper och sprang med mig över axeln genom skogen. När vi kom hem hoppade jag snabbt in i duschen, men det tyckte inte fötterna om. Snart började de klia och nässelutslag ploppade fram. Ett par varma sockor och två avsnitt solsidan senare är de försvunna. Imorgon börjar skolan igen, efter bara två dagar ledigt. Men jag känner mig redo. En superhelg laddar upp även demest urladdade batterierna!
 

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-11-04 08:34:53

Jösses, vilket tempo.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela