pigenlina

Blomkål

Publicerad 2013-10-11 16:47:29 i Allmänt

När det här läsåret började lovade jag mig själv att bli bättre på att laga mat. Inte för att jag tycker jag är dålig, utan för att jag tycker det är tråkigt att bara laga åt mig själv. Det har det blivit ändring på och jag har hållt mitt löfte om att äta en varm rätt om dagen (mikrad gröt gills inte). Det blir oftast två matlagningar i veckan, eftersom man alltid lagar 4 portioner. Den här veckan har jag gjort raggmunk med bacon och lingonsylt och blomkålsgratäng med potatis- och jordärtskock-mos. Ser ni hur jag tänker smart och använder potatis i båda rätterna? Då kan man köpa 2 kilospåsen utan att den ruttnar. Mamma briukade ju få "spara pengar-tips" från mig när jag bodde i Molkom, så där kom ett från Odense. Idag börjar mitt höstlov, som jag kommer fylla med läsning och sport. Jag satsar 100% på cheerleadingen nu och har beställt ett par cheerskor. Snygga va? Ja, man får väskan med på köpet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela