pigenlina

Helg

Publicerad 2013-09-13 14:50:44 i Allmänt

Nu börjar helgen. Inte för att jag har planerat något särskilt, men helg är alltid helg. Man har tid att komma ikapp i skolan och med sömnen. Igår hade Ole och jag datekväll med ungersk mat. Det var supermysigt och Ole hade med sig jordgubbar med mjölk till efterrätt utan att jag hade frågat. Vilken kille!
Nu när Svenska Hollywoodfruar är igång igen, ser jag såklart på det. Ibland känner jag mig som Maria, när hon hittar på egna ord. Jag har börjat använda mig av det bästa från tre världar, och pratar nu svorskansk (=svenska-norka-danska). Om jag skriver byggningar istället för byggnader, och börjar sjunga "Hurra för deg som fyller ditt år" på någons födelsedag, får ni inte ta illa upp. Det är bara så det har blivit.
Den 3 oktober fyller Maren år och ska ha kändisfest. Jag hoppas att Ole vill vara ett kändispar med mig (jag röstar såklart för Beyonce och Jay Z).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela