pigenlina

Den stora frågan

Publicerad 2014-08-21 20:35:59 i Allmänt

Det är många som verkar undra VARFÖR Ole och jag befinner oss i just BERGEN. Det tänkte jag svara på nu!
 
Ole och jag har ett mål: att resa i ett halvår med start efter jul. För att kunna göra det måste jag tjäna ihop lite pengar, medan Ole, som redan har sparat ihop en del kan fortsätta plugga. För att tjäna så mycket pengar på så kort tid som möjligt vill jag jobba i Norge. Som tur är kan Ole ta utbyte till Norge! Syddansk Universitet har ett samarbete med Tromsø i nord och Bergen i väst. Vi funderade länge på Tromsø, eftersom det hade varit kul med något helt nytt, och dessutom kan man se norrsken där. Men efter en del övervägande, och samtal med en kompis som var på utbyte i just Tromsø, kom vi fram till att det var Bergen vi ville till. Jag sökte jobb och ordnade intervjuer och Ole sökte utbyte. Nu är vi här! Jag börjar jobba på måndag och Ole har redan satt igång.
 
 

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2014-08-22 07:51:54

Må så gott i Bergen!
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela