pigenlina

Mormor vet bäst

Publicerad 2014-08-25 19:44:32 i Allmänt

Till alla er som med spänning har undrat hur det har gått för min surdeg, så kan jag sammanfatta den med ett ord: möglig. Trist, men sant. Nästa gång ska jag använda ekologiskt mjöl och om jag har grövre mjöl (som jag hade nu) ska jag ha mer vatten. Mögel fäster sig tydligen sämre då. Jag pratade i alla fall med mormor om saken, och hon muntrade mig upp med en berättelse om en surdegskaka som hade tagit flera dagar att baka, men som för den sakens skull inte var godare för det. Tack mormor! En gladare nyhet är att jag har jobbat första dagen på min nya arbetsplats: Bergen Rødekors sykehjem, och trivedes väldigt bra. Det ska nog bli bra månader i Bergen det här!
Finaste mormor <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela