pigenlina

Hört i barnehagen

Publicerad 2014-12-09 16:36:20 i Allmänt

När man befinner sig i en miljö tillräckligt länge, verkar allt normalt. Så är det med mig och barnehagen, men ibland reagerar till och med jag på märkliga samtal, som det här (översatt till svenska).
Barn 1: Jag kräktes massor i helgen! Massor! En av gångerna smakade jag på kräket, för det var ju korvar i det...
Barn 2: Åh korv! Jag gillar också korv, det är dejligt. 
Helt normalt samtal över ett bord där alla leker med lego. Just det här exemplet var lite äckligt, men jag får också höra inspirerande och kul saker, som "Idag glädjer jag mig verkligen till att leka, det ska bli så kul!". 

Jag glömde berätta att Ole och jag var på kvällsmässa på andra advent, alltså i söndags. Det var en kyrka som riktade sig till unga och på altaret var ett helt band med slagverk, saxofon, piano, cello, bas och gitarr. Mysigt!


Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-12-09 17:11:55

Kom att tänka på Bamse med din kräkhistoria. Han tyckte också det var dejligt.
Pusspuss

Postat av: Gustav

Publicerad 2014-12-11 09:31:04

Haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela