pigenlina

Skånehelg

Publicerad 2014-02-02 16:04:10 i Allmänt

Nu sitter jag på Öresundståget påväg till Danmark efter en riktigt bra skånehelg. Jag kom till Lund i torsdags kväll, och mormor hämtade mig på stationen. Jag fick det bästa välkomnandet man kan få: en varm kram och borsoleves. Alla tiders välkomstmat! På fredagen väntade kiropraktorkonvent på Grand Hotel i Lund. Det var den första av tre innehållsrika och lärorika dagar. Jag fick möta massa svenska kiropraktorer och lyssna på seminarier. Temat var DNS: dynamisk neuromuskulär stabilisering. Det handlade om att utgå från spädbarns rörelsemönster för att uppnå perfekt stabilisering (speciellt under rehabilitering). Väldigt intressant! På fredagkvällen åt vi middag hos Robban, världens godaste lax-förrätt och... Ja hur stavas det? Jag gör ett försök: rackotkrumpli. Potatis, korv och ägg i lager. Och när jag var som mättast ställdes kokostopparna fram. Mormor vet mina svagheter... Det var supermysigt att träffa släkten igen, jag har nästan haft lite abstinens efter den intensiva Lanzaroteturen. Från lördag till Söndag sov jag med tjejerna jag åkte på konventet med, och idag efter konventet lunchade jag med Ebba Enberger. Jag har hunnit med massa kul och känner mig så välkommen hem till alla! Det är fantastiskt. Tusen tack för en härlig helg!
Först en bild på mormor i sin fina pippitröja.
Och så en bild på söta Ebba som visade mig Lunds smultronställen.

Mamma, jag vet att du köpte en foam roller, men du sa aldrig att du startade ett eget märke!! Gick att köpa på konventet...



Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2014-02-02 21:10:04

Rakottkrumpli.
Jag saknar Dig!
Puss,puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela