pigenlina

Inredningsplaner

Publicerad 2014-01-30 13:23:57 i Allmänt

Ole och jag har beslutat oss för att vänta med nytt matbord och matta till efter vi kommer tillbaka från resan. Annars hinner vi knappt njuta av de nyköpta möblerna själva. Men nu tror jag att jag vet vad jag ska köpa för Ikea-presentkortet jag fick från pappa i julklapp. Nämligen en taginegryta. Det är en slags gryta man använder för att laga tagine, en maträtt från Nordafrika (Marocko). Jag tycker att maten är bland det roligast med resor och skulle vilja göra en liten kokbok med mina egna favoriträtter från resor. I den skulle det stå recept för bl.a. tagine, créme brulee och något med matbananer. 


 

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2014-01-30 14:56:14

Vilken resa?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela