pigenlina

Ty där din skatt är, där kommer också ditt hjärta att vara

Publicerad 2014-03-03 21:54:29 i Allmänt

Det har blivit tradition för mig att blogga på tåget tillbaka till Odense, så jag gör det den här gången också. Jag är alltså påväg till O-town efter världens bästa helg i Sverige. I torsdags ankom jag till Stockholm och åkte direkt hem till farfar, som bjöd på mat och gott sällskap. Efter härlig farfarbarnbarn-tid, åkte jag till pappa på Liljeholmen och sov över där. Fredag var en kulturell dag, som tillbringades med Linn på Stockholms stadsteater. Vi såg Sweeny Todd med Jöback i huvudrollen. Låter det bekant? Ja, vi härmade Pillan. Jag sov över hos Linn, vi åt en härlig sconesfrukost och begav oss ut på stan. Där mötte vi upp resten av familjen, som alla hade samma mål: St Eriksgatan och Anna, Robban och babyns hemkomst. Ivriga som vi var fick vi vänta in den nya lilla familjen på ett café, innan de kom hem i taxi. Mötet med Scooby är det mest fantastiska ögonblicket i mitt liv. Det var kärlek vid första ögonkastet. Tänk att något så litet kan skapa så mycket kärlek!! Det var underbart att dela den stunden med resten av familjen. På lördag kväll följde Pillan och jag med Linn på 'herr och dam'. En sittning som börjar var kön för sig och slutar i en gemensam fest. Män utklädda efter temat boy band serverade och uppträdde på damernas sittning. Stiligt jobbat grabbar! Dagen efter var vi trötta, och inget passade bättre än att ägna fyra timmar åt att umgås med Scooby. Kolla, hålla, lukta. Och de nyblivna föräldrarna förstås! Jag är så glad över Anna och Robbans gästfrihet, ni får oss verkligen att känna oss välkomna! Söndag kväll spenderade jag med Sandra Rönnsved, min duktiga, framgångsrika och ambitiösa vän! Vi åt godis och pratade om våra liv, andras liv och världen. Sandra är så förnuftig, begåvad och hysteriskt rolig på samma gång. Tänk hur länge vi har varit vänner! Så kommer vi till måndag, eller idag. Gissa var jag tillbringade mina sista Sverigetimmar? På St Eriksgatan såklart! Med Anna, Robban och Scooby. Åh, som jag saknar er alla redan! Jag får  kolla, hålla och lukta på Ole sålänge, och jag lovar att visa honom alla babybilder om och om igen!
Med Linn och Peter Jöback
I väntan på baby
Fyra generationer!
Finaste killen
Bästa stunden i mitt liv
Pillan tröstar och sjunger
Stolt morbror
Er tur nästa gång?
Bästa Sandra!
Hejdå moster!






Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2014-03-04 09:10:50

Ja, det var en fantastisk helg med en första titt på Gustav. Sen var det väldigt roligt att träffa dig också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela