pigenlina

Feministiskt initiativ

Publicerad 2014-05-12 11:45:30 i Allmänt

Nu har jag röstat i EU-valet! Det kan jag som utlandssvensk göra på Svenska Konsulatet här i Odense. Jättesmidigt! Min röst gick till Feministiskt initiativ. Jag tror och hoppas att fler än jag röstar för jämställdhet, inte bara mellan män och kvinnor, utan också mellan svarta och vita, kristna och muslimer, homosexuella och heterosexuella. Jag säger som Gudrun Schyman
"Ut med rasisterna, in med feministerna!"
Det är extremt viktigt att rösta, speciellt med tanke på att det var mindre än 100 år sedan kvinnor ens fick gå till vallokalerna. Europa har utvecklats sedan dess, det var Österrikes vinst i Eurovision ett exempel på, men vi är inte framme än. Gör som jag och rösta rosa!




Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2014-05-13 21:58:42

Jag var också jätteglad för Österrikes vinst för att hon är en värdig vinnare.
Vi ses snart.
Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela