pigenlina

Thanksgiving

Publicerad 2014-11-27 19:39:00 i Allmänt

Idag är det thanksgiving i USA, och jag tänkte passa på att skriva ner det jag är tacksam och glad för. Ibland är det viktigt att tänka över sina privilegier, alla har inte samma förutsättningar och möjligheter. Here we go!
• Jag är tacksam över min familj, som ALLTID finns där. Vi gör allt för varandra och välkomnar alla med öppna armar. Man kan inte välja sina familjemedlemmar, men om jag hade kunnat göra det, skulle jag inte ändra på någonting Jag älskar er alla så otroligt mycket och vi har så fantastiskt kul tillsammans. Jag vill även tacka farmor och morfar, som jag saknar, men alltid är så stolt över. Ni lever i mig.
• Jag är så otroligt tacksam över att ha Ole. Tack för att du är ärlig, har humor och alltid gör mig glad. Vi hade tur som fann varandra. Du kompletterar mig och tar fram det bästa ut mig. Jag beundrar dig och inspireras av dig varje dag!
• Frihet. Tänk att jag designar mitt eget liv och får göra exakt det jag vill. Jag behöver aldrig vara rädd och jag kan resa vart jag vill. Det är inte alla förunnat! Du är det finast jag vet, du är det dyraste i världen.
• Hälsa. Jag är tacksam över min kropp, att allt fungerar, att den är stark och välmående. Jag kan springa flera mil om jag vill, och dansa tills fötterna värker. 
• Jag är tacksam över min tro. Att Gud alltid lyssnar och älskar mig villkorslöst. Att jag får vara del av en gemenskap som alltid ger mig nya vänner och bra värderingar. 
• Sist men inte minst vill jag tacka mina vänner. Jag har hört att man ska umgås med vänner med egenskaper man skulle vilja utveckla hos sig själv, och jag tror verkligen att mina vänner har format mig till den jag är idag. Ni är mina största idoler och hjältar, och jag stormtrivs i ert sällskap. 
• TACK! 




Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-11-28 07:46:48

Tack för att du påminner oss om allt vi har att glädja oss åt.
Pusspuss

Postat av: Gustav

Publicerad 2014-11-28 08:34:46

Jag är tacksam för dig moster!!

Postat av: mormor

Publicerad 2014-11-30 21:00:54

Jag är tacksam för Er alla, min fantastiska familj!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela