pigenlina

Arabian nights

Publicerad 2014-10-08 20:33:45 i Allmänt

När jag var hos Pillan i Uppsala åt vi falafel på Mr. Falafel, en falafelvagn i stan. Det var falafel-heaven! Hemmalagad, crispy, perfekt kryddad, kort sagt världens bästa falafel. I någon form av naanbröd. Nu vill jag lära mig att laga hemmagjord falafel, så jag har bjudit in Andrea på falafellagning på fredag. Recepten ser olika ut om man googlar "falafel recept" så nu frågar jag er, vilket är det bästa falafelreceptet? Jag tror att Evelinaatomerna har befunnit sig på olika platser under jordens gång. Mina smaklökar härstammar kanske från de arabiska länderna med mycket lamm, russin, dadlar och falafel. I Marocko levde de livet, smaklökarna alltså.
PS. Heter det hemmagjord eller hemmalagd? Jag är helt språkförvirrad efter tre år i Danmark och flera veckor i Norge...
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-10-09 07:42:08

Tar gärna receptet om du får något bra. Allt "hemlagat" blir bäst.
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela