pigenlina

Beroende

Publicerad 2014-10-09 18:53:30 i Allmänt

På alla barnehagar som jag har jobbat på utom en (!) har det funnits ett tvillingpar. Vi snackar fem barnehagar. Vissa har varit så lika att inte ens jag, som borde vara expert på området, har kunnat se skillnad på dem. Då kör man namnknepet, dvs ropar ett av namnen och ser vem som reagerar. Eller noterar dagens kläder när de kommer på morgonen. Något som jag har noterat är hur beroende tvillingarna är av varandra. De hänger alltid ihop, är varandras bästa vänner och verkar dras till varandra som magneter. Nu har ju inte jag gått på dagis, så jag vet inte hur Pillan och jag var, men jag kan tänka mig att situationen var liknande. Vad säger ni?? Det är som om tvillingarna behöver varandra, och är en del av varandra. Väldigt spännande att se!
Över till något helt annat. Är inte Björn väldigt lik Knut Halvor i norska 'Bonde söker fru'?!

Kommentarer

Postat av: Gustav

Publicerad 2014-10-09 22:06:07

Den ända skillnaden är att det inte är Pillan som står bredvid....

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-10-10 07:53:20

Tycker inte han är lik. Våran Björn är mycket snyggare.

Jag är också helt fascinerad av tvillingar.

Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela