pigenlina

Halloween

Publicerad 2014-10-31 18:23:36 i Allmänt

Efter en vecka med halloweenpyssel, massa godis i present av mamma och höstigt väder borde jag vara helredo för halloweenfirande, men ikväll ska jag bara slappna av. Jag håller på att ladda ner serien som Pillan tipsade om, och har redan ätit upp allt godis som finns i huset (utom lakriskolorna), så här finns inget att hämta. Jag är laddad för en helkväll i sängen med flera koppar rooiboste och tänker inte öppna om någon knackar på dörren.
Idag följde jag med dagisbarnen på tur till Fysakhallen, ett stort hus med pingis, skatehall och tre gymnastikgolv med cheerleadingmatta och airtracks. Alla barnen hoppade på en stor uppblåsbar matta i flera timmar. Vi vuxna var såklart med och hoppade och nu är jag trött i benen. Det verkar vara en slags fritidsgård som är öppen för allmänheten största delen av tiden, men som av och till är bokad för träning, exempelvis cheerleading. Dit ska jag gå själv nån gång! Påväg dit fanns även ett fint vatten som man kan promenera runt. Jag har sagt det förut, men jag säger det igen. Tack vara mitt jobb som vikarie får jag se hela Bergen, möta massor av människor och kan plocka ut det bästa från allt. Det är nice!
Tavlan "It´s raining men". Kunde ha gjorts i Bergen, men det var faktiskt i Odense jag målade den. Den har Eleonor fått som tack för trevligt sällskap i tjejlägenheten. Nu när det närmar sig Skåne/Odense tour saknar jag gänget ännu mer. Det ska bli kul att höra om allt som hänt medan jag har varit borta, och allt nytt Eleonor har lärt sig utan mig. Det känns märkligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela