pigenlina

Karate kid

Publicerad 2014-10-11 11:36:13 i Allmänt

Igår kom Andrea över på falafelfredag. Det blev en väldigt lyckad kväll, även om själva falaflarna blev något mjuka. Vi åt dem i naanbröd med sallad, tomat och rømme. Jag lagade bacondadlar till förrätt, och Adrea lärde mig lite karate. Han har nämligen tävlat på en väldigt hög nivå i Italien. Du inser inte hur svårt något är förrän du testar det, och nu kan jag säga att karate är svårt. Det handlar om koordination, styrka, andning och tajming. Egentligen lite det samma som gymnastik, bara ett annat uttryckssätt. Imorse tog jag en ordentlig sovmorgon inför kvällens aftonvakt. Det var skönt att sova ut efter en vecka med tidiga mornar. När jag jobbar i barnehage går jag upp kl 6.
Resan då? På senaste tiden har jag bara pratat jobb. Nu kommer en update om reseplanläggningen! Ole och jag startar turen i Liverpool med en match mellan just Liverpool och ett annat Premier League lag (Oles idé). Sedan drar vi vidare till London, där vi firar nyår med de som vill, ser musikal (min idé) och njuter av afternoon tea. Liverpoolmatchen är på kvällen den 29/12, och nu lutar det åt att åka till Liverpool på morgonen. Det betyder att jag inte åker förrän den 29 (innan var planen att åka den 27!). Nu tänkte jag fråga familjen hur skåneplanerna ser ut. Hur länge tänker folk stanna i skåne innan och efter jul? Det hade ju varit så kul att träffa alla igen innan resan... Ni ser, tankarna går fram och tillbaka. To be continued!
Kanske Oles och mitt sovrum kommer att se ut som den översta bilden när vi kommer tillbaka... Den nedarsta bilden kunde varit Gustavs gästrum i Odense...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela