pigenlina

Uppis

Publicerad 2014-10-03 12:24:27 i Allmänt

I onsdags åkte jag till Uppsala. Pillan mötte mig vid busstationen, även om jag kom dit sent på kvällen. På torsdagen hade hon lektioner, men jag passade på att sova länge efter två veckors konstant arbete. Vid lunchtid gick jag in till stan och mötte upp Pillan utanför Mr Falafel, där vi köpte varsin falafelrulle till lunch. Wow vad gott det var! Hemgjorda falaflar i tunt naanbröd med sallad och senapssås. En riktig höjdare. På eftermiddagen fick vi sällskap av Linn, och efter att ha gått lite på stan åt vi middag. Vi pratade och skrattade som bara gamla vänner kan göra. Igår kväll kände jag att jag började bli dålig, och imorse hade sjukdomen slagit sig ner totalt. Men efter en lång sovmorgon (Pillan hade skola idag också) och två värktabletter känner jag mig bättre. Tanken på musikalen 'Livet är en schlager' ikväll hjälper också. Jag är inte så snorig, utan har mest huvudvärk och ont i bihålorna, så värktabletterna tog bort det mesta. Skönt! Jag vill inte vara ett vrak nu när jag äntligen är i Sverige. Nu längtar jag efter att träffa resten av släkten. Det här kommer bli en toppenhelg!
Bild från Odense, när Pillan och Linn kom och hälsade på. Nu hoppas jag på att få besök i Bergen. Kanske första advent. Då kan Pillan och Linn vara med på lysfesten. Under lysfesten tänds den stora granen mitt ute på Lille Lungegårdsvannet. Alla är där och himlen täcks av fyrverkerier. Vi kunde även besökt pepparkaksstaden som byggs upp i Bergen inför jul. Förr var den placerad ute på torget, men efter ett sabotage har den flyttats in till centralbadet, som stängs pepparkaksstaden till ära. Antingen betalar man pengar i inträde, eller bidrar med ett eget pepparkakshus. Då får man gå in gratis. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela