pigenlina

Kulturnatt

Publicerad 2014-09-11 09:58:01 i Allmänt

Imorgon är det kulturnatt i Bergen, och jag ska såklart gå. Med mig tar jag Andrea, min italienska granne som hjälpte mig med internet igår. Jag hamnade i en knivig situation: min mobil hade fastnad i uppdateringsmodus, men jag var tvungen att få inloggningsuppgifter till internet via mobilen. Andrea stepped in, och lät mig låna hans mobil. Snällt! Jag har skrivit upp allt som låter extra intressant på kulturnatten. Det är omöjligt att gå på allt, eventet fyller fem sidor i tidningen! Högst upp på min lista står "akttegning under veiledning av kunstner". Jag visste inte vad akttegning var förrän jag googlade på det, och det visade sig vara nakenmåling! Spännande. Undrar hur det ska gå till. Andra saker som fick stå med på listan var cirkus, yoga disco, "kom og dans på torget", Munch under overfladen, latinokonsert och gladjazz. Bergen by bjuder även på konserter, rundvandringar och öppna museer. Det finns någonting för alla. Jag tror att det kommer bli en fantastisk fredag!
Akttegning:




Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2014-09-14 19:16:58

Var är andra benet?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela