pigenlina

Våfflor, jobb och brev

Publicerad 2014-09-08 18:37:45 i Allmänt

Idag är det måndag, och jag är glad och lycklig efter en härlig helg med Ole. Vi har börjat med en tradition som heter "söndagsvåfflor". Den innebär, precis som namnet antyder, våfflor om söndagsmorgonen. Imorse ringde jag chefen på jobbet, som gav mig fem vakter (onsdag till söndag). Det känns som om jag äntligen får jobba så mycket som jag vill. Skönt! Det som gjorde den här måndagen ännu bättre var ett brev från Pillan. Hon och Linn hade köpt Bertie Botts bönor i alla smaker, och en chokladgroda till mig när de var i Norrköping. Vilken glädje att öppna det kuvertet! Inte bara för att jag älskar Harry Potter och för att chokladen var god, utan också för att allt var så genomfört. Adressen var skriven i illgrönt bläck, precis som Dumbledores brev i boken. Det värmer extra mycket att veta att mina bästa vänner har tänkt på mig när inte jag var med. Därför blev jag tårögd av att öppna brevet, eftersom det inte bara innehöll godis, utan även kärlek.
Söndagsvåfflor med Ole! I Norge äter man våfflor med brunost och hallonsylt.

Glad över att ha fått brev!
Bönor och choklad! Och där ser ni adressen om någon annan vill skicka brev ;)



Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2014-09-08 19:18:59

Det är klart vi tänker på dig! Vi önskar alltid att du var med!!!

Postat av: pillan

Publicerad 2014-09-08 22:54:43

Always.

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-09-09 07:41:31

Så gulligt!
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela