pigenlina

Introducing Carmen & Gladys

Publicerad 2015-02-21 16:19:50 i Allmänt

Nu är det på tiden att jag presenterar Oles och mina spanskalärare Carmen och Gladys. Carmen och Gladys är systrar och frilansar som språklärare. De har väldigt olika personligheter och undervisningsstilar, men just därför är det bra att ha båda. Igår åkte Ole och jag upp på El Alto, som är en stad precis ovanför La Paz, och gick på museum, åt lunch och hade spanskalektioner med Carmen och Gladys. La Paz ligger på 4000 meters höjd och är omgivet av berg, så att själva staden ligger i en liten gryta. Därför har man byggt en Teleferico (skidlift) som kan transportera folk från de allra sydligaste delarna upp till El Alto. Det är en slags tunnelbana i luften, som går snabbt, ljudlöst och är väldigt kul att åka. 
Ekeko!
Gladys och Ole med senor Antonio Candia, författaren som museet är döpt efter. 
Ole, Carmen och jag med en cholita (boliviansk kvinna i traditionella kläder).
Hela gänget utanför museet. Vakten tog bilden och lyckades få med ett finger.
Söt hundvalp på vägen.
Ole tar spanskalektion på gatan. Hundarna ser på.
I telefericon!
Stilig utsikt...
Eftersom Carmen och Gladys har börjat läsa min blogg, kommer jag från och med nu att skriva en kort översättning på spanska i slutet av varje inlägg. Här kommer det första! 

// Hoy voy a presentar las profesoras de Ole y yo. Se llaman Carmen y Gladys, y son hermanas. Tienen personalidades muy diferentes y usan metodos de clases muy diferentes tambien. Entonces, es perfecto tomar clases con las dos. Ayer, Ole y yo hemos visitado El Alto, una ciudad cerca de La Paz. Hemos visitado un museo, hemos comido almuerzo y hemos tomado clases de Espanol con Carmen y Gladys. La Paz tiene una altura de 4000 m, y esta rodeado de montanas. Entonces, han construido un Teleferico para transportar la gente. Es como un metro en el aire. Es rapido, hace no sonidos y esta muy divertido usar! //

Kommentarer

Postat av: Gladys

Publicerad 2015-02-21 22:53:45

Para mí, ha sido una experiencia maravillosa el haberles enseñado una parte de ciudad.

;-)

Postat av: Gladys

Publicerad 2015-02-21 22:59:32

*
Para mí, ha sido una experiencia maravillosa el haberles enseñado una parte de mi ciudad.
;-)

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-02-22 09:00:03

4000 m ö h är högt. Känns det när ni anstränger er?

Postat av: mormor

Publicerad 2015-02-22 14:37:57

Jag vet att du tänkte på mig när du lånade hundvalpen på gatan och det värmer mitt mormorshjärta.

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-02-23 07:58:09

Hoppas hundarna på gatan tillhör någon.
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela