pigenlina

La Paz

Publicerad 2015-02-09 01:11:14 i Allmänt

Hola! Nu ær Ole och jag i Bolivias huvudstad La Paz. La Paz ligger 3500 m øver havsnivå, så vi flåsar som hundar bara vi går upp før små backar. Vi kom hit i lørdags efter en lång busstur från Iquique. Den sista dagen i Iquique var vældigt lyckad. Vi hade en sista surflektion med Javier och åt seafood-empanadas till lunch. Rico! Vi børjade æven på våra "mot højdsjuka-tabletter", och ficka alla møjliga sorters biverkninar, som pirr i tårna och kissnødighet. Jag var tvungen att kissa tre gånger i våtdrækten, men sa ingenting till Javier. Nu gør vi oss redo før att sova en andra natt på Casa Allianza, den norska missionens hus hær i La Paz. Vi planerar att bo i Casa Allianza i en vecka, sen vill vi hitta en boliviansk familj som hyr ut antingen ett rum eller en hel lægenhet, eftersom vi ska vara hær så længe. Igår hælsade vi på IDAI, hemmet før funktionshæmmade som Ole jobbade på sist han var hær, och idag har vi fikat med Gladys, Oles spansklærare som ska bli VÅR spansklærare. Både Ole och jag ska træffa Gladys redan imorgon, men olika tider. Spænnande! Idag køpte jag æven ett par jeans, och fick med hjælp av butiksbitrædet ett par som både passade och inte hade allt før mycket bling bling. Bilderna får ni se i næsta inlægg, før jag har inte lyckats få internet på mobilen hær i Casa Allianza. Ni kan glædja er till surfbilder, boktips och empanadas!
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-02-09 07:51:33

När jag var ungdom hade jag ett par jeans som hette La Paz. Apropå att du är i La Paz och köpte jeans där.
Ser fram emot bildregnet.
Pusspuss

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-02-09 08:24:01

Våtdräkten fick göra skäl för namnet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela