pigenlina

Här är hon

Publicerad 2015-06-11 21:13:06 i Allmänt

Just nu sitter jag på Starbucks i Arequipa efter en dag fylld av stadspromenad, marknad, kyrkor och chokladshopping. Arequipa är känt för sin choklad, så jag köpte på mig några olika praliner till kaffet (kokos, russin och pecan). Igår kväll tog jag nattbussen från Cusco, och lyxigare färd får man leta efter. Vi var bara fyra på bussen och kunde ta upp så många säten vi ville. Mitt i natten hoppade det på några fler, men vi hade fortfarande plats så att det räckte och blev över. Imorgon tidigt (kl 03:00) åker jag till Colca Canyon för att vandra lite till och håller tummarna för att mina vader har hunnit återhämta sig sedan dess. Tur att jag tog med tigerbalsam. Om inte så är det bara en tvådagarstur. Ikväll tänkte jag ta det lugnt på hostellet med nachos och Copa America, Sydameikas Champions league. Idag spelar Chile mot Ecuador. 
Evelina-tid. I Peru får jag heta Evelina och inte Eva-Lena. Det luktar dricks!


Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-06-15 17:41:10

Har varit på Calles student. Jättekul!
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela