pigenlina

Home sweet home

Publicerad 2015-06-17 18:12:02 i Allmänt

Back in La Paz! Åh så kul det var att komma tillbaka till Felipes hus. Det kändes som att komma hem igen. Jag har mött så många trevliga människor under det här halvåret, både tillsammans med Ole och på egen hand, men här känner jag mig extra välkommen och som en del av familjen. Nu väntar en vecka av reunions, grillfester och kanske midsommarfirande. Den sista tiden i Peru innan La Paz spenderades på the floating Islands i Puno, öar byggda av vasstrån. Människorna där bor på vassöarna, i vasshus och åker vassbåtar. Det kändes som en förstoring av vassamhällena vi brukade bygga på landet. Supercoolt! 
Flytande öar på avstånd.
Såhär hade jag sett ut om jag bodde på en av de 87 öarna. Jättekjol och pompoms i håret.


Vassbåt i XXL.

På fredag kommer Ole till La Paz. Det har gått väldigt smidigt att resa själv, och är absolut något jag skulle kunna göra igen. Kanske inte ett helt halvår, men några veckor här och där. Oavsett ska det bli kul att träffa Ole igen och höra allt han har att berätta om båtturen i Amazonas. 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-06-18 07:33:25

Känns bra att Ole kommer tillbaka och att det är ni två igen.
pusspuss

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-06-18 07:36:36

Häftigt så in i vassen.

Postat av: Ole

Publicerad 2015-06-19 04:54:49

Gleder meg masse til å se deg igjen globetrotter!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela