pigenlina

Pizzaparty

Publicerad 2015-03-12 04:51:30 i Allmänt

Ikväll anordnade Ole och jag ett pizzaparty på IDAI. Vi åt pizza och glass och dansade med Las Mamitas. Det var kul att besöka IDAI på kvällen, se alla barn sova sött och prata med Las Mamitas under lugnare förhållanden. Imorgon ska Ole följa med La Directora och en fysioterapeut för att inhandla den första gåvan: en personlig rullstol till en flicka med funktionshinder, som i flera veckor inte har kunnat gå i skolan för att hon har saknat rullstol. Det är verkligen på tiden att hon får en! Jag har också fått ett uppdrag. Jag ska skriva en kort presentation av alla barnen på småbarnsavdelningen, så att kommande praktikanter och volontärer kan få en snabb överblick över namn, styrkor och svagheter. Presentationerna ska samlas i en pärm, och sättas upp i ramar ovanför barnens sängar. Det ska bli jättekul och är en bra övning i spanska. Förhoppningsvis hittar jag en pysselbutik här i La Paz så att jag kan pynta ramarna. Det var en amerikansk volontär som påbörjade projektet, men hon hann inte fullföra det. Texterna är jättesöta och skrivna i jag-form, precis som om barnen själva hade skrivit dem.
Tjejerna på pizzapartyt!
Killarna på pizzapartyt! Ole och barnet till en av Las Mamitas.


// Hoy Ole y yo hemos preparado una fiesta de la pizza para Las Mamitas. Hemos comido pizza y helado y hemos bailado. Me he gustado visitar IDAI en la noche, ver los ninos duermen y hablar con Las Mamitas en un tiempo mas tranquilo. Manana Ole va a comprar una nueva silla de ruedas para una nina con discapacidad, que no ha podido ir a la escuela porque se la ha faltado. Yo tambien tengo un projecto. Voy a escribir textos cortos sobre los ninos, para mostrar a los nuevos estudiantes y volontarios. Esta bien para aprender los nombres de los ninos, sus fortalezas y sus debilidades. Voy a escribirlos en el forma de YO, como los ninos los han escrito. //

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-03-12 07:48:19

Ni är så duktiga, jag är så stolt över ert fina arbete.
Pusspuss

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-03-12 07:59:17

Bra initiativ.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela