pigenlina

TACK TACK TACK

Publicerad 2015-03-03 02:17:12 i Allmänt

Först och främst vill jag tacka alla som har hört av sig angående bidrag till IDAI, barnhemmet för barn med speciella behov. Ni är helt fantastiska och kommer att underlätta vardagen för många. Jag vill också tacka för bra idéer och förslag. Här är några av de nya förslagen: cd-spelare, vidareutbildning till personalen och gåstolar. Som sagt, resultatet av insamlingen kommer att visas på bloggen. Jag glädjer mig verkligen till att ordna med allt! Ole och jag har även fått veta att lekplatsen med inhängnad var en uppskattad ide, så nu ska vi ta reda på mer huruvida det är möjligt. Den statliga organisationen som ansvarar för IDAI hade tydligen redan en arkitekt, men det behövs ju även en återförsäljare, konstruktör och arbetare. Mamma du som har erfarenhet, hur stort projekt tror du att det skulle vara? Ytan är ca 15x15. 
Helgen som var spenderade Ole och jag i Cochabamba, en varm och grön stad 6 timmar bort i buss. Där åt vi god mat, gick en sväng i en nationalpark (tills det började åska och vi inte ville gå fler höjdmetrar), hälsade på Jesus uppe på ett berg, dansade salsa och åkte båt på en helt brun sjö, som en okänd man ändå valde att simma i. Friskt vågat! Nu är vi tillbaka i La Paz för en numera vanlig vecka med arbete och spanskalektioner. 
Ole i nationalparken: vi vänder nu va?
Jesus och jag, båda på topp!

Stor staty!

Vår vän Cynthia, som Ole lärde känna för fyra år sedan. Hennes moster bor i Sverige, så vi fick låna hennes lägenhet.

Stöldgods...
Ole, Cynthia och sockervadds-damen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela