pigenlina

Mortens aften

Publicerad 2015-11-09 15:56:59 i Allmänt

Igår hade Cassandra och Viktor bjudit in Ole och mig till Mortens aften. Viktor hade stekt en hel and i ugnen och gjort hemlagad rödkål efter sin mammas recept. Till det åt vi tre sorters potatis; vanlig, brun (karamelliserad i smör och socker) och franska (finare ord för chips), rotfrukter och en god sås. Det var extremt gott och därför blev jag också extremt mätt. Idag startade jag på den nya modulen, som heter allmändiagnostik. Det är en grundkurs i de vanligaste sjukdomarna inom alla medicinska fält, för att ge ytterligare differentialdiagnostiska verktyg. Det gäller att veta om patienten ska behandlas på mitt bord eller någon annans. I helgen var jag helt ledig och passade på att måla en tavla till Sara, som har födelsedag nästa måndag. Hon fyller 25 och ska enligt dansk tradition bli kanelad (bombarderad med kanel), men jag väljer att ge henne kamel istället...
Färdig tavla med inspiration från Anna och Robbans älg.
Tidigare i målningsprocessen...



Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-11-09 17:10:18

Jätterolig tavla. Vi ses snart.
Pusspuss

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-11-10 07:39:07

Hellre kamelad än kanelad.

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-11-12 07:20:32

Man måste ju bara älska danskarna, vem kommer på att kasta kanel på nån? Tavlan är iaf. väldigt fin så jag håller med Per :) /Robban

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela