pigenlina

Praktik

Publicerad 2015-10-13 22:39:59 i Allmänt

Den här veckan har jag praktik på en kiropraktorklinik i Nacka, eller klinikophold som vi säger i Danmark. Det är en mysig liten klinik med 3 kiropraktorer och 2 massörer, men oftast jobbar inte alla samtidigt. Där har jag fått ett bra mottagande och styr lite själv över när jag vill börja och sluta. Jag har kunnat träffa Anna, Robban och barnen varje kväll, och just ikväll var även Morbror Robban där. Dubbelt så roligt! En annan kul grej är att jag har blivit tillfrågad att bli fysisk tränare för ett satsigt ungdomslag i fotboll i Odense. Jag känner tränaren, och han vill ha en som ansvarar för förebyggande och rehabilitering av skador. Jag tänker att jag kan trycka in lite behandlingar också så får jag öva på det. Jag tror inte att det är något som jag kommer att tjäna pengar på, men gör det för erfarenheten. Sen kanske ryktet sprids om hur bra jag är (smygskryt) och jag kan använda min nya, bärbara bänk till att massera andra spelare i samma klubb, vilket jag skulle kunna ta betalt för. Vi får se vad som sker!
Bara genier kan hantera kaos...


Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-10-14 08:18:22

Du är inte bara bra, du är bäst.

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-10-14 09:08:28

Fick just veta att jag inte är något geni.
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela