pigenlina

Moberg

Publicerad 2015-09-16 14:55:53 i Allmänt

Nu är även den andra gardinen klar! Jag löste problemet  "upphängninganordningen sitter innanför fönsterkarmen, så därför kan jag inte sy en kanal åt gardinstången" med att sy öglor istället. Då kan den yttersta öglan sitta utanför gardinkroken, och gardinen bli rak och fin istället för ihoprullad. Nu har både sovrummet och kreativitetsrummet varsin randig gardin och Ole och jag kan ha alla dörrar öppna utan att skämmas över något rum. Trevligt! Igår lagade Ole och jag Per Mobergs kålpudding, som Pillan bloggade om en gång. Den blev supergod, och är ett kul alternativ till annan vardagsmat som oftast innehåller pasta eller potatis som kolhydratkälla. 
Kålpudding! Två danska ord på en och samma bild: hyldeblomst och tyttebær... Vet ni vad de betyder?

Beige gardin med öglor. 

Det sitter en rundstav i en fålla i botten, men jag gjorde rundstaven kortare än själva gardinen så att den inte syns.
Små, guldiga ringar håller bandet uppe.
Sovrummet!

Mormor tipsade om att fodra sovrumsgardinen med ett mörkt tyg, men jag älskar att vakna upp till ljus! Jag blir så mycket piggare då. Jag tror Ola hade gått för mormors ide, men den som syr hon styr, hehe... 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-09-17 07:38:12

Jättefina gardiner!!!
Pusspuss

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-09-17 08:26:01

Fläder och lingon

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela