pigenlina

Intervaller

Publicerad 2016-04-23 11:29:07 i Allmänt

Har jag berättat att vi ska göra ett 8-veckors träningsprogram åt oss själva i tränings och övningsterapi? Det ska hela klassen i alla fall, för att känna på hur det känns att följa ett utformat program. Jag valde kardiovaskulär träning, som i löpning och har lagt upp en plan med tre löppass i veckan. Två 8 km-pass och ett rent intervallpass på en friidrottsbana. Sander (en kille i klassen) och jag tävlar mot varandra. Den som kommer längst på 5 minuter vinner och förloraren måste hoppa i hamnen och laga trerätters åt vinnaren och Kasper (professionell löpare i klassen som agerar tränare). Igår maxade jag på 5 min för första gången och hann 1300 m. Det var i jämnt tempo och utan spurt, så jag räknar med att kunna förbättra mig till 1400 inom 1-2 veckor (3,5 varv runt en friidrottbana) och målet är 4 varv, alltså 1600 m. Då ska jag löpa ganska snabbt, men det gäller att ha ett mål. Jag kan tipsa om att tävla mot en kompis (eller sig själv). Det ger motivation. I alla fall om man är tävlingsmänniska som jag.
Här kommer ett musiktips: Maitre Gims, en artist från Kongo som sjunger på franska. Älskar hans låtar! Även om jag inte förstår vad de handlar om...
Efter löpningen lade jag mig för att sola, brände mig lite och dubblade antalet fräknar. Våren är här! 




Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2016-04-24 12:13:04

Vältränad snygging!

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-04-25 07:55:25

Äntligen är fräknarna tillbaka!
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela