pigenlina

Jiujitsu

Publicerad 2016-04-25 21:33:48 i Allmänt

Något som går väldigt bra i mitt liv just nu är träningen. Jag löper regelbundet och varierat (medelintensivt och intervaller) och lyfter tungt. Förra veckan satte jag personligt rekord i frontsquat på 100 kg. Dessutom håller jag på att lära mig en ny teknik som heter clean & jerk. Det är en blandning av marklyft, frontsquat och push press kan man säga. Väldigt tekniskt, men kul! Nu klarar jag 50 kg med fin teknik, men målet är 70. Nog om träning, men visst är det skönt att ha något som alltid gör dig glad? Förutom träning har jag några andra förslag på saker som kan muntra upp. Här kommer en lista på saker du kan göra när allt inte känns helt grönt:
- Byt sängkläder och lägg dig i helt rena lakan (den känslan!)
- Ring mormor
- Duscha länge och varmt
- Prova en ny sport (i helgen testade jag jiujitsu - thank God for autokorrekt, jag har inte stavat rätt en enda gång)
- Laga din favoriträtt
- Lyssna på din pepp-låt på högsta volym 
- Sätt på fina kläder och piffa till dig
Har ni några andra förslag? 
Jiujitsu-fötter, röda och hudlösa... 


Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2016-04-26 08:40:26

Städa badrummet, nej skämt åsido, bada på landet muntrar upp.

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-04-27 07:47:48

Håller med om att ringa mormor är det bästa tipset!

Vilka hemska fötter.
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela