pigenlina

O helga natt

Publicerad 2016-12-27 22:31:46 i Allmänt

Bloggen har vaknat från sin vinterdvala och här kommer ett saftigt inlägg om födelsedag, jul och mellandagar i Stockholm. Jag kom till Stockholm den 16 december, och inledde starkt med Fantomen på Operan med Linn på cirkus. Vi åt på Cafe Milano innan, och bara njöt av Peter Jöbacks strålande insats efter. Den 17e hade Pillan och jag inviterat till 50års fest (25+25) på Cafe Klaver, med trerätters och utgång på Fasching efteråt. Kvällen var hellyckad och jag känner mig ordentligt firad efter middag med vänner både i Odense och i Stockholm. På vår riktiga födelsedag den 19e följde jag med Pillan till Uppsala, där vi åt ostron och drack champagne. En värdig start på 25års-året. Ostron visade sig vara livsfarliga att öppna, och trots ordentlig ostronkniv fick jag några skärsår i tummen. På julafton samlades hela familjen i Sollentuna, där vi dukade upp julbord, spelade om julklappar och hälsade på tomten. Den 25 fyllde mormor 79 och mamma ordnade brunch på Ronnebyvägen med pannkakor och gott  bröd. Hela julhelgen har varit dagar av glädje, kärlek och familjetid - precis som det ska vara. Nu glädjer jag mig till att fira nyår i Prag med Pillan och Linn. Jag läste igenom några blogginlägg från 2014/2015, då jag startade min sydamerikaresa och blev extremt ressugen. Jag ska ta upp spanskan under våren för att vara redo inför Argentina sommaren 2017 och året 2018/19. 2016 har varit ett fantastiskt år, men jag är säker på att framtiden bjuder på ännu mer spännande saker!

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2016-12-29 09:33:06

Fina minnen från julhelgen.

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-12-30 08:55:47

Visst var det en jättemysig julhelg.
Pusspuss

Postat av: mormor

Publicerad 2017-01-03 20:41:04

78.
Vilken underbar julhelg att minnas hela nästa år!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela