pigenlina

Tentapluggar för fulla muggar

Publicerad 2016-06-11 19:41:32 i Allmänt

Nästa vecka skriver jag mina tre sista tentor innan sommarlovet. Efter sverigeveckan hade jag ganska mycket tentaångest, men efter intensivt plugg hela veckan och genomgång av gamla tentor med min läsgrupp idag, känns allt okej. På måndag är det neurologi (hjärna och nerver), på onsdag radiografi (ta röntgenbilder och analysera dem) och på fredag tränings och övningsterapi. Jag har fått en ny roomie, Lawen, som ska bo hos mig till jag åker till Sverige och därefter hyra mitt rum under sommaren. Win win verkligen. Hon är en supertrevlig, svensk tjej som jobbar som tandläkare här i Odense. 
Såhär kan det se ut när vi övar radiografi. Pga strålning tar vi inte bilder på varandra, utan på skumdockor med donerade skelett inuti. När "patienten" inte kan böja huvudet bakåt på egen hand, får man lösa det med sandsäckar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela