pigenlina

Vinterferie

Publicerad 2017-01-17 07:13:55 i Allmänt

Igår skrev jag tenta i bilddiagnostik 2. Det innebar påvisning av patologi och malignitet i skelett och mjukdelar genom ultraljud, röntgen och MR. Jag tror att det gick fint, så nu är jag återigen redo för lite lov i och med att jag inte börjar i Middelfart ryggcenter förrän vecka 5. Sweet! Idag tar jag chansen att åka till Köpenhamn och hälsa på en kiropraktorklinik med hänsyn på turnus hösten 2017. Det ska jag också nästa fredag. Så spännande! Jag tänkte även arbeta en del med projektarbetet. Det är mycket som ska hinnas med att efterforskas, göras och analyseras innan inlämning i slutet av april. Jeanette och jag skriver som sagt om korrelationen mellan föräldrar och barns smärtrapportering. Just nu är framtiden ganska oviss, men jag hoppas verkligen på en bra turnusplats  i Köpenhamn, en fin, egen lägenhet och massa nya spännande människor. I sommar tänkte jag jobba på Frambuläger för att spara ihop lite flyttpengar. Jag fick mail från Nacka kommun om sommarjobb där i sommar, men vi får se om det hinns med. Det skulle i så fall vara om jag börjar turnus i oktober eller mitten av september.

Här om dagen gjorde Ole sin sista muntliga examen! Stort grattis till honom. Det firades med champagne på WP och Burger Anarchy på kvällen. Jag var lyckligt lottad som fick vara med på upplevelsen. Ni har hela läsegruppen åkt till Sri Lanka för att njuta livet innan läkarlöftet ska avges i slutet av januari. Grattis igen!
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2017-01-17 08:15:07

Jag visste att din tenta skulle gå fint.
Sommarjobb i Nacka=bostadsadress Ronnebyvägen?
Pusspuss

Postat av: Pappa

Publicerad 2017-01-18 07:12:14

Härliga framtidsplaner.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela