pigenlina

Njut spänningen

Publicerad 2017-03-08 22:13:46 i Allmänt

Stressnivån är hög i Odense. Specialen är i full gång, och det är dags för Jeanette och mig att bearbeta resultaten i statistikprogrammet STATA (som vi först måste lära oss). Jag är på Middelfart ryggcenter 3 dagar i veckan, har farmakologiundervisning om fredagen och ska försöka söka (och besöka) turnus i Köpenhamn. Som självutnämnd mästare i fake it til you make it-principen, försöker jag att inte tänka på stressen som just stress, utan övertalar mig själv att försöka njuta av spänningen. det går bra ibland, och kräver ett avreagerande samtal till Pillan ibland. Därför älskar jag att göra alla saker som kräver närvaro, så att jag måste leva i nuet. Som att träna fotbollstjejerna, eller mig själv, lära mig spela ukulele eller träffa vänner. I måndags tränade Maren och jag tillsammans, vartefter vi gick hem till henne och lekte frisör. Jag färgade Marens hår och hon klippte mig. Båda blev nöjda och glada - en riktig pangkväll. I tisdags cyklade jag förbi ett nytt, nyttigt snabbmatsställe i Odense (mellan skola och fotbollstjejer) och tog med PAD thai hem till Sara, så att vi hann umgås innan hon tar till Esbjerg och därefter Norge på klinikophold. Njut spänningen och den sista tiden i Odense (säger jag till mig själv). 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2017-03-09 07:56:03

Men snart kommer du hem och då har ju mamsen planerat åt dig.......
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela