pigenlina

2018

Publicerad 2018-01-02 17:10:49 i Allmänt

Nu sitter jag på Arlanda efter en helt fantastisk jul och nyårshelg i Sverige. Den startade i Stockholm den 23 december efter ett 2017 med kiropraktorexamen, flytt till Köpenhamn och 5 månaders arbete som kiropraktor. Jag sov hos mamma med mormor och Pillan, och på julafton åkte vi till Sollentuna och firade med resten av familjen. Pappa, farfar, Andreas, Anna, Robert och barnen, Marianne, Ebba - alla bidrog med god julstämning och något gott att äta. Den 25 fyllde mormor 79, vilket firades med brunch på Ronnebyvägen. Samma dag följde jag med Pillan tillbaka till Eskilstuna och den 26 firade vi våra 26 fyllda år på Mälardalens relax och spaavdelning. Det blev mycket bastu, varmvattenbad och aufguss. Välbehövt efter den 12 km löprunda som startade dagen. Tradition tro gick mamma och jag på mellandagsrean den 27. Mamma fyndade både mjukisbyxor, en Odd Molly- och tre tvärrandiga tröjor, medan jag köpte ett par Levis jeans. Den 28 packade jag ihop väskan igen och begav mig till Åre tillsammans med Ebba och Pillan. Vi hade bokat en sovkupé, som visade sig vara världens bästa sätt att resa på. I alla fall om man heter Juhasz och har ett gott sovhjärta. 8 timmar kändes som 1, och innan vi visste ordet av det var vi i Åre, där Linn mötte oss med skidorna i högsta hugg. Vi sov på STF hotellet precis nedanför backarna, så det var verkligen bara att ski in och ski out. Själva nyår startade med solig skidåkning tätt följt av after ski. Därefter fortsatte vi på hotellet med toast skagen, ost- och charkbricka, Bollinger och massa skratt, innan vi poppade prosecco på 12-slaget och dansade på utestället Verandan. 2018 kravlade vi oss upp vid 8-tiden, packade ihop väskorna, tog en välbehövlig dusch och åt frukost, innan vi tog på oss pjäxor och skidor en sista gång og begav oss ut i backarna. Skidåkningen var inte den vackraste, men det var skönt med frisk luft och att vila i liften. Tusen tack till alla som var med och gjorde 2017 till ett så spännande och suveränt år. Jag ser fram emot vad 2018 kommer att bjuda på! 
(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela