pigenlina

Skridskor, memes och kroki

Publicerad 2018-03-04 17:23:10 i Allmänt

Danmark har blivit ett vinterland och sjöarna har frusit till is, så i fredags (efter en löptur i snön) bestämde jag mig för att gå all in och köpa ett par skridskor. Jag hittade ett par på DBA (Danmarks motsvarighet till blocket), köpte dem och åkte samma kväll. Det var fantastiskt vackert med allt ljus, och inte minst nostalgiskt och kul. Jag blev beroende och åkte även dagen efter. Ramus mötte upp för varm choklad på ett café intill en av sjöarna. Lördag kväll var jag inviterad till födelsedagsfest hos Kjell, som också har flyttat till Köpenhamn. Temat var memes/GIF’s, och kag klädde ut mig til en skålande Great Gatsby. När alla shots var uppdruckna drog vi på gaybar. Kul kväll! Idag har jag varit på kroki-workshop på statens museum för konst. Nu när allt hantverkararbetet är överstökat glädjer jag mig till att komma igång med små, kreativa projekt, som att teckna, måla och sy. Första syprojektet ska bli ett par mjuka skridskoskydd.
(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2018-03-05 07:32:01

Kul med skridskoåkningen! Du har väl isdubbar?

Postat av: Mamma

Publicerad 2018-03-05 07:46:57

Underbar skridskobild.
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela