pigenlina

27 år!

Publicerad 2018-12-19 09:10:00 i Allmänt

Mitt 27:e år har varit händelserikt och alldeles underbart. Det startade i Åre tillsammans med Pillan, Linn och Ebba och fortsatte i Köpenhamn i min första, egna lägenhet. Pappa kom på besök och lärde mig hur man sätter upp hyllor. Jag höll inflyttningsfest för alla mina bästisar. Kjell och jag började gå på Statens museum för konst, Morten och jag gjorde det till en vana att besöka Louisiana museum of modern art. Jag spontanköpte skridskor för att åka på Søerne. Jag inviterade alla mina svenska vänner på påskmiddag, och min underbo Palle klagade på för hög ljudnivå. I april tog Morten och jag flyget till Berlin, besökte en konstbunker, åt ramen och såg på fotbollsmatch. Under våren blev träningen mer och mer seriös. Jag sprang Royal run 10 km på 41:27 och avslutade triathlonsäsongen med en egen halvdistans tillsammans med Kia och Magnus. Utöver träning har det blivit många Sverigeturer: Edvin döptes, midsommar firades och jag startade min första riktiga semester i Jämtlandsfjällen. En ny tradition skapades när vi höll Oktoberfest hemma hos Linn. Hösten har bjudit på massa sociala och kulturella upplevelser. Jag har börjat utforska operakonsten och sett allt från hela operor: Barberaren från Sevilla och Trubaduren, till scener och akter från Bear och La Boheme. Som 27-åring glädjer jag mig till att hålla fast vid alla mina största intressen: träning, vänner och kultur, men ser också fram emot att dyka djupare ner i saker jag vill bli bättre på eller prioritera högre tidsmässigt. Jag vill såklart också ta tillfället i akt att gratulera min andra halva. ’Bedre halvdel’ eller ’media naranja’ beroende på vilket språk man väljer. Jag har precis fått reda på att min kollega väntar tvillingar och blev överlycklig för hennes skull. Det är verkligen ett ovärderligt privilegium  att gå omkring med ovillkorlig kärlek och stöd ända från barnsben. Tack Pillan för alla 27 år tillsammans. För att du är där både fysiskt och psykiskt när jag behöver dig, och pushar mig när jag vill. Du är alltid inspirerande och motiverande och det bästa sällskapet man kan önska sig, oavsett om det handlar om ett tält i fjällen eller en bar i Kødbyen. Tack för att du rymmer hela mig och alla mina säregenheter. Jag har älskat dig sedan vi var samma cell med en kärlek som aldrig tar slut. Grattis till oss!
(null)

Födelsedagsfest

Publicerad 2018-12-17 14:54:39 i Allmänt

I torsdags fick jag besök av både Linn och Pillan! Linn kom tidligare, så vi gick på svenska kyrkans luciakoncert tillsammans. Pillan anslöt lagom till te och lussebullar på kvällen. På fredagen gick tjejerna på shopping medan jag jobbade, och på kvällen kom Rasmus över på middag. Dagen avslutades med ’About a boy’ och ansiktsmask. På lördagen hade jag inviterat alla mina bästa vänner på födelsedagsfest. Odense-gänget och kusin Calle kom över lite tidigare och åt sushi med oss, innan resten av festen anlände. Vi drack öl, vin och drinkar och spelade twister, innan vi begav oss vidare till Kødbyen. Lördag morgon tyckte några att det var tyngre att vakna än andra, men vi styrde ihop en brunch till alla som hade sovit över hos mig. Förvånansvärt hur många jag kan ha boende i min lilla lägenhet. Linn stannade ända till idag, så vi hade även söndagskvällen ihop. Den ägnades mest åt chips och chill. Nu väntar en ny arbetsvecka - den sista innan julledigheten. Jag tänkte hinna med massa träning, julmys med jobbet, Rasmus-besök på fredag och förhoppningsvis lite spontana vännerhäng.

December

Publicerad 2018-12-02 13:06:21 i Allmänt

Helgerna fortsätter att vara händelserika! Förra veckan tog jag tåget till Stockholm för att vara en del av mormors överraskningsfest. Jag åkte direkt efter jobbet fredag, tog en morgonjogg med Pillan lördag morgon, och brunchade med Pillan, Ebba och Linn efteråt. Därefter begav vi oss till Linn, gjorde oss fina och fortsatte till Gamla stan, där vi mötte upp resten av familjen. Mormor anlände tillsammans med mamma och Mats, ovetandes om att hela familjen stod redo för att sjunga. Vilken kväll! Jag har världens bästa släkt och mormor är grunden för att den finns till. Jag hoppas att du förstår hur mycket vi alla älskar dig och ser upp till dig. Du är familjens orakel, som både kan leverera ärliga, subjektiva eller objektiva svar, beroende på vad som efterfrågas. Utmanar tankemönster och ger ovillkorlig kärlek. Du är osjälvisk och medmänsklig och har ett fantastiskt stort hjärta i förhållande till din lilla kropp. Tack för allt ovan och ännu mer.
Den här helgen har jag besökt Cassandra och Viktor i Kolding. Det ligger på Jylland, 2 timmar och 40 min bussresa bort. Vi har firat första advent med lussebullar och Peter Jöbacks julalbum, ätit æbleskiver och druckit glögg med Viktors familj, sett Fredericia teaters produktion av Tarzan the musical och njuit långa frukostar medan vi klämt på Cassandras gravidmage. Nu är jag påväg tillbaka till Köpenhamn. Ikväll ska jag till Kjell för att smaka hans hemmagjorda glögg. Nästa vecka väntar julfest med jobbet. Och juste! Det är ett år sedan jag flyttade in i min lägenhet. Jag är så tacksam och glad för allt i mitt liv just nu.