pigenlina

Saludos de Republica Dominicana!

Publicerad 2020-12-22 11:52:10 i Allmänt

Här kommer en hälsning från Dominikanska republiken! Jag åkte tillbaka den 12 december, utan att Jose visste vilken dag jag skulle komma. Mairely, hans syster och hennes man hämtade mig på flygplatsen i Punta Cana och skjutsade mig de 4 timmarna till Moca, där jag (äntligen!) mötte Jose och resten av familjen. Sedan dess har vi jobbat i hans skrädderi och firat min födelsedag på resort i Puerto Plata. Dagen efter min ankomst åkte vi på vår första officiella dejt (allt var stängt sist). Först moppe upp i bergen till en fördämningen som förser Moca och omkringliggande byar med vatten. Sedan korsade vi dammen med båt och lunchade på andra sidan. Eftersom det var vardag var det bara Jose, jag och några kor på ön. Underbart. Ju mer tid jag spenderar med Jose desto kärare blir jag. Han är handlingskraftig, ambitiös, omtänksam, sympatisk och humoristisk. Tänk att just vi möttes på den här lilla ön som knappt syns på världskartan. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2020-12-23 18:57:19

Så kul att ha dig tillbaka på bloggen igen med dina fantastiska upplevelser och fina bilder. Pusspuss

Postat av: mormor

Publicerad 2020-12-27 17:01:54

Så roligt att få läsa din blogg igen!
Pussar och kramar i massor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela