pigenlina

Svensk i Sverige

Publicerad 2020-10-11 10:05:38 i Allmänt

Nu har jag varit hemma i Sverige lite mer än 4 månader. Jag trodde att det skulle kännas konstigare att vara svensk i Sverige efter 9 år utomlands, men det gick fort att komma på plats. Jag vill såklart inget hellre än att Corona försvinner och att världen öppnas upp igen, men det har varit ganska skönt att mjukstarta. Massa familjetid, inte så mycket aktiviteter efter jobbet, bara träning och sverigeanpassning. Den här helgen var min första riktiga happening-helg. I fredags tog jag ledigt från jobbet och åkte till Köpenhamn. Där hälsade jag på min gamla klinik och kramade om och lunchade med mina älskade kollegor. Tänk vilken start på arbetslivet de gav mig! Jag är evigt tacksam och hoppas att de vet hur mycket de fortfarande betyder för mig. På eftermiddagen mötte jag upp Rasmus och åkte med honom till Langeskov - en liten stad 10 km utanför Odense där han numera bor. För 3 år sedan gjorde vi en pizzatävling tillsammans med hans kompisar och bror, och i fredags fick pizzatävlingen en comeback. 4 olika pizzor lagades och bedömdes efter smak, utseende och mod. Min banan-curry pizza som vann för 3 år sedan fick en fin andraplats efter Kristian och Tors potatispizza. Senare på kvällen åkte jag in till Odense, där jag checkade in på Odeon hotell för att ladda inför Louises möhippa på lördagen. Möhippan blev en hit! Den startade med överraskningsbesök hemma hos Louise, följt av brunch, undervisning i chair tease (stolsdans), lunch på Storms pakhus, bouldering och till sist sushi, drinks, dans och lekar hemma hos Louise. Det var superkul att träffa Louises andra vänninor och såklart Louise. Nu är jag på väg tillbaka till Sverige för två nya arbetsveckor innan jag vänder tillbaka till Danmark för själva bröllopet. En riktigt Danmarkrik höst! 
(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela