pigenlina

Semester i semestern

Publicerad 2021-06-16 23:11:01 i Allmänt

Den här veckan semestrar Jose och jag i Cabarete och Puerto Plata - två städer längs Dominikanska Republikens nordliga kust. Karibiens stränder är extremt vackra med vit eller gul sand, palmer och turkost vatten. Igår sprang jag längs stranden utan skor och fick stora vattenblåsor under båda fötterna, vilket resulterade i att jag inte kunde gå resten av eftermiddagen och halva idag, men imorgon borde jag vara på fötterna igen. Jag måste lära mig att stanna när jag får ont. Det har inte varit min grej hittills. Jose hjälpte mig runt, bar mig ner till vattnet och hämtade middag som vi åt på terrassen när jag hade för ont för att gå till restaurangen. Han är den finaste personen jag känner. Cabaret är känt för sin kite surfning, och nästa gång vill vi stanna en vecka eller två och lära oss. Det ser härligt (och lite läskigt) ut att dras runt över vågorna av en jättedrake. Eftersom det är en sportig strand finns det alltid någon att spela volleyboll eller fotboll med. Jag skulle vilja hålla en stor 30-års fest för mig, Pillan och Jose, och då skulle jag vilja ha den här. Tänk vad kul om hela min svenska familj, vänner  och jag spenderade två veckor tillsammans, sprang på morgonen, lärde oss kite surfa och spelade volleyboll ihop. 
(null)
Tillsammans i paradiset 
(null)
Strandpromenad i Cabarete
(null)
Jose säger hejdå till hundarna innan semestern (han har facetimeat med dem varje dag sedan vi åkte...) 
(null)
Joses terräng i Moca. Just nu full av yuca (casava), men förhoppningsvis snart ett hus 
(null)
Jose in action i skrädderiet 
(null)
Väldigt förtjust i efterrätt 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2021-06-19 16:25:05

Oh så härliga bilder. Ni ser verkligen ut att ha det bra. 😍❤️❤️☀️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela