pigenlina

Somliga går...

Publicerad 2011-08-29 16:58:51 i Allmänt

...med dyngsura skor. Somliga, det er jag det. Sæg vad beror det på? Det spæregnade nær jag skulle till skolan. Glad i hågen gav jag mick ivæg, lyckligt omedveten om att mina føtter skulle bli akvariefiskar. Nær det børjade regna fællde jag lugnt upp mitt paraply och fortsatte att gå. Men snart blev duggregnet værsta skuren och mina redan svarta jeans blev ænnu svartare. Jag hatar regn!

Vad jag dæremot inte hatar ær Syddansk Universitet. Væl framme vid skolan fick vi først lyssna på en introduktionsførelæsning och sen delades vi in i smågrupper med cirka 15 personer i varje grupp. Varje grupp fick också en faglig tutor som ska hjælpa grupperna med studieopgaven som vi ska skriva. Det er en vetenskaplig uppsats på fem sidor. Jag er ensam svensk i min grupp, men det gør ingenting. Jag ser det bara som ænnu en chans att læra mig danska. Dessutom har jag Ronald Weasly i min grupp, eller hans gengångare i alla fall. Om han som spelar Ron i Harry Potter hade varit blond och dansk, vet jag vem det hade varit.

Ikvæll ska the blue man group møtas upp på ett café och om jag førstår det rætt ha nån slags frågesport. Jag ska alldeles strax hoppa in i duschen och gøra mig i ordning. Det ska bli skønt att få lite varmt vatten på sig idag før omvæxling skull!

Hær har ni en bild på the blue man group i all sin prakt! Kan ni se vem som ær jag?

Kommentarer

Postat av: hugge

Publicerad 2011-08-30 15:47:10

Du sitter ner! Känner igen dom där biecepsen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela