pigenlina

Okænt fenomen!

Publicerad 2011-09-09 13:08:06 i Allmänt

Imorse nær jag vaknade såg jag någonting som jag inte visste vad det var. Jag har en kænsla av att jag har sett det førr, men jag kan inte minnas nær. Det var en stor, gul, lysande sak som satt fast mitt på himlen. Så jag gick ut på min lilla balkong och tittade efter.. och nær jag gjorde det kænde jag mig alldeles varm, både på in och utsidan! Mærkligt va? Studerande som jag ær tænkte jag att jag skulle ta reda på vad det hær okænda fenomenet var før någonting, så jag googlade det. "Stor, gul, varm" skrev jag i søkrutan. Jag fick fram bilder på nagellack och lussebullar, golden retrivers och pizzor, men ingenting stæmde øverrens med det jag hade sett imorse. Då kom tvivlet. Hade det bara varit en drøm? Kommer någon någonsin tro mig? Nær jag næstan hade gett upp hoppet fann jag vad jag søkte:

Såhær såg den ut! Fenomenet har ett namn, och det ær SOL! Och lika pløtsligt som solen hade uppenbarat sig på himlen kom alla minnen tillbaka och jag kunde huske alla dagar med sol som jag upplevt. Idag fick jag tillbaka en kær gammal væn. En væn som jag inte ens mindes namnet på!

Det kan inte bli annat æn en bra dag! Snart ska jag duscha och borsta tænder. Efter det tænker jag ta en promenad i solskenet in till byn, eftersom jag behøver ett par nya skor. Mina stackars adidas har gett upp. Det funkar inte att ha två stora hål i sulorna nær det regnar konstant. Men idag kan jag ju ha dem! :D

Ikvæll ska hold blå grilla hemma hos PH, vår tutor. Hoppas vædret håller i sig! Efter det drar vi till LA-bar før att dela på vinsten från O-løbet.. vi får se vad det blir. Och sist men inte minst ska vi till den nyøppnade klubben Black Swan som spelar rave-musik. Åh vad jag ser fram emot.. hela dagen faktiskt! Hoppas min glædje kan smitta av sig på er om ni inte ær lika glada som jag idag. Jag har så det ræcker till alla!

Varma kramar från Lina

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-09-09 13:25:25

Puss o kram på dig min aldeles egen solstråle.

Ha en bra dag o kväll.

Postat av: mormor

Publicerad 2011-09-10 22:17:35

jag är så glad, för att jag såg samma sol som du.

Klart, jag bor så nära dig.Vi ses snart.

Massor av pussar och kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela