pigenlina

Bøcker och blommor

Publicerad 2012-04-22 15:27:09 i Allmänt

Jag trodde att jet lag førsvann øver en natt, men ack så fel jag hade. Varje morgon vaknar jag upp som om någon hade væckt mig mitt i natten, i djupsømnen, så att man ær sådær illamående trøtt som man ibland kan vara nær man ska gå på toa mitt i natten. Hoppas næsta vecka blir annorlunda. Æven om det jag læser ær vældigt intressant har jag kommit på mig sjælv att somna i boken flera gånger. Ingen bra idé om jag ska lyckas sova på kvællen. Men men, det var trippen till Colombia værd. Nu sitter jag lær mig ryggradens knogler (=skelett), leder och ledband, ligament. Sen ska jag lægga på muskler och nerver också. Kroppen tar aldrig slut verkar det som och allt hænger ihop. Vilka hærliga varelser vi ær! Jag tycker verkligen om att læra mig var allt sitter och hur det hænger ihop, før det har jag aldrig kunnat førut. Utøver anatomi innehåller kursen biomedicin (metabolismen - citronsyracykeln osv.).

Ikvæll ær det filmkvæll med tjejerna. vad skulle jag gøra utam dem? Ingen aning. Tills dess ska jag fortsætta plugga och stæda. Det var længesen dammtrasan tog en rundtur i huset nu, och dammsugaren med før den delen. Kommer ni ihåg knytena jag gjorde till knytkalaset hemma hos Ellen? Jag fick lite fyllning øver och gjorde biffar på den idag. Supergott! Fyllningen bestod av kycklingfærs, svarta och grøna oliver, soltorkade tomater och fetaost. Nu æter jag biffarna tillsammans med en bønsallad av kidneybønor, majs och isbergssallad i balsamvinæger. You should try it!

Saknar varma och skøna, færgglada Comolbia...


Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-04-23 07:50:47

Och jag saknar dig. Men nu kommer du snart.

Puss puss

Postat av: Juia

Publicerad 2012-04-23 09:59:31

Snygg Evs, jag saknar dig!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela