pigenlina

Skåpstømning

Publicerad 2012-05-09 15:32:55 i Allmänt

Jag jobbar på att tømma skafferiet, kylskåpet och frysen så gott det går innan sommaren før att slippa bæra med mig en kartong mat i flyttlasset. Idag lagar jag gulaschsoppa eftersom jag hade turen att ha potatis, køtt och løk hemma. Det ænda jag saknade var paprikapulver, vilket kostar 4 kr, så det var okej att køpa in. Eftersom jag har fått ett tips nær det gæller gulasch från mamma: snåla inte med paprikapulvret! Åkte hela påsen i, och dær var problemet med rester av paprikapulver løst. Något som också ska lagas upp inom en snar framtid ær min vårrulle-deg + nudlar (kinesisk dag!), olika sorters mjøl och pasta. Så om någon har ett bra restfestrecept får ni gærna dela med er.

Nu ær det klart: vi får lægenheten i augusti! Ikvæll blir det nog lottdragning om rummet. Ett ær lite større och har garderober, annars ær de vældigt jæmna.

Jag føljer Per Morbergs recept på gulaschsoppa, førutom nær det gæller antal msk paprikapulver som sagt...

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-05-09 16:20:53

Blir säkert jättegott. Man ska ha mycket lök också.

Håller tummarna för att du vinner största rummet i lottningen.

vi körde mycket lottning när ni var små, kommer du ihåg det?

Puss puss

Postat av: Pillan

Publicerad 2012-05-09 17:15:11

Åh så gott med ungersk soppa! Fett kul att ni fick lägenheten:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela