pigenlina

Augusti

Publicerad 2013-08-20 12:15:55 i Allmänt

FJÄLLTUR
I augusti har jag haft fri som man säger på norska, och ledigt som man säger på svenska. Det har varit fett skönt! Jag kom hem från frambu den 3 augusti och drog direkt på klassfest med Artesgänget. Efter det väntade fjälltur med pappa och syskonen. Det var helt fantastiskt och något jag kan tänka mig att göra fler gånger. Det var bra att ha två vana fjällvandrare med i gänget, som kunde berätta hur ryggsäcken skulle sitta och att regnkläderna skulle vara överst (Anna och jag fick genast packa om). Vi sov i stugor, och jag som hade ett sömnunderskott sen frambu kunde inte ha sovit bättre. Men nästa gång blir det kanske tält... Man får avancera sakta men säkert. Det var underbart att samlas till en gemensam semester igen och spela kort på kvällarna. Till frukost åt vi välling med müsli, och nu har jag fått smak för välling. Jag vet inte om det kommer vara lika gott här hemma som i fjällen, men det är värt ett försök. Kajsa har alltid pratat så gott om välling, så nu kan vi bli vällingvänner. Hennes familj har också fjällvandrat mycket...
KÖPENHAMN
Efter fjällvandringen spenderade jag några välförtjänta dagar på landet. Det enda jag gjorde var att äta, löpa och virka. Virka, virka och virka. NU är Annas virkade filt klar! Den får du den 22 ;)
Sen bar det av till Köpenhamn, där Oleo och Björn skulle få sina födelsedagspresenter: två nätter på hotell, mat och Aladdin the Musical. Det var bra dagar med mycket god mat, promenader på stan, glass, dans och musik. Jag sjunger fortfarande på "arabiska natt" och dansar magdans när ingen ser mig...
Pillan, jag och Björn åkte tillsammans till Kbh från Uppsala och ankom lite tidigar än Ole. Under tiden passade vi på att äta lunch och shoppa lite.
Sen åt vi på den franska resturangen, Mon Amour, som har stans godaste creme brulee.
Självutlösaren på kameran är alltid en bra vän.
Lina och Ole??
Pillan och Björn??
Utsikten från operan, där Aladdin the Musical gick.
Pillan hade köpt program.
Evelina kände sig hemma på Hotellet, som låg brevid den här skylten...
Grabbarna var lite trötta på morgonen...
THE MARATHON ALWAYS STARTS AFTER 30K. THAT´S WHERE THE PROBLEMS START. YOU START WITHOUT ANY PROBLEMS, WITHOUT ANY PAIN. ALL THE PAIN COMES AFTER 30K. SOMETIMES, IT´S POSSIBLE TO HAVE PAIN EVEN IN THE FINGER.
Kul citat, som stod på fönstret till en sportsbutik.
Vi hälsade på Mr Andersen.
Vi spenderade mycket tid (och pengar) i Nyhavn...
Det här badkaret önskar jag mig i julklapp...
Glass med flødeball!
PARTY
I augusti har jag också hunnit med att gå på pappas 60års fest, som var den bästa 60års fest jag har varit på. Nu ska jag tillbringa de sista dagarna i stockholm innan skolan börjar. So long!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela