pigenlina

Kraniet

Publicerad 2013-08-28 12:41:42 i Allmänt

Då är det kraniet som står på programmet. Det är en utmaning för den som vill teckna alla kroppsdelar, d.v.s. jag. Kraniet är ingen lätt match för pennan, men med hjälp av bilder från böcker, internet och många försök lyckades jag ganska bra tillslut. Det är svårt att föreställa sig var ett hål på insidan landar på utsidan. Man måste nästan ha ett kranie framför sig, men det är inte alltid man har det. Här är basis cranii externa, d.v.s. kraniet underifrån när man har tagit bort käken. Jag har även ritat en basis cranii interna, kan ni gissa ad det är för något? Juste, samma sak fast från insidan. Lite senare idag ska jag ha kiropraktik (neurologisk undersökning) och volleyboll. 
Innan jag somnade igår kollade jag på Svenska Hollywoodfruar. Maria Montazami skulle köpa ett biljardbord. Sedan drömde jag att Maria och jag skulle köpa en biljardbordsmatta, alltså en matta som såg ut som ett biljardbord. Till den fick man två kö, som skulle stå i ett hörn av rummet. Sjukt. 
På tal om Svenska Hollywoodfruar. När jag stod på centralen och skulle åka tillbaka till Odense, stod det två amerikaner brevid mig som diskuterade programmet. "Who watch this show?" frågade de sig gång på gång. Jag vågade inte räcka upp handen, utan gick lite längre bort...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela