pigenlina

Odense

Publicerad 2013-08-25 16:18:38 i Allmänt

Nu är jag tillbaka i min stad, Odense. Det är alltid skönt att sova i sin egen säng, ha kläderna i en garderob istället för i väskan och träffa alla vännerna igen. Imorgon börjar skolan lite försiktigt med en introföreläsning. Efter den är det tradition att jag köper in pärmar, papper och pennor för det nya året. Lite som att det är roligast att träna i snygga sportskläder är det att studera med ett fint block och en välsorterad pärm.Den här kursen ska vi läsa om nervsystemet och lära oss neurologisk undersökning. Det blir kul! Modul 9 är känd för att vara en av de värsta. Men det var ju å andra sidan modul 4 också, och den var ju kul. Och framförallt av stor vikt för oss kiropraktorer.
Igår släppte jag väskorna på mitt rum och gick på fest. Det var ingen i huset när jag kom hem, och jag blir alltid sällskapssjuk efter att ha tillbringat så mycket tid med nära och kära. Vi var hos Benjamin Otto, norrlänningen i Svorskarna. Eftersom alla inte har kommit tillbaka än v ar vi ett väldigt blandat gäng, vilket vara kul.Vi uppdaterade varandra om sommaren och mötte sedan upp de nya på LA-bar.
Nu är jag tillbaka, skolan startar, jag har fått dansa och träffat skolkamraterna. Det är bara en sak som fattas, min cubanske prins. På denhär bilden äter han hummer i Nyhavn. Snacka om att det var gott! Vi tog en trerätters meny som bestod av hummer till förrätt, oxfile och bakad potatis till varmrätt och brownie med glass och bär till efterrätt. Need I say more? En stilig middag till en stilig kille.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela