pigenlina

Bolbro gymnasterne

Publicerad 2013-06-08 11:36:30 i Allmänt

Nu kanske ni tror att jag råkade särstava rubriken, men det är så det skrivs på danska. Igår tränade Kajsa och jag med Bolbrogymnasterna (på svenska!), och vi var väldigt duktiga! Några av volterna har jag inte gjort på flera år, och jag är stolt över att jag ens vågade hoppa trampett. Det känns inte lika naturligt längre att springa det fortaste du kan mot ett fast föremål, som skjuter dig flera meter upp i luften. Många av gymnasterna vara riktigt duktiga och jag fick se volter som jag inte ens sett på tävling. Coolt! Det var en riktig gympahall med grop, mjuka mattor, trampoliner och tumblinggolv. Skönt att slippa plocka fram och undan innan och efter varje träning. Idag är jag trött i kroppen och försöker plugga på WP. När jag känner att jag kan det mesta blir jag lat och orkar inte plugga mer. Samtidigt finns det inte så mycket annat att göra etersom alla andra pluggar. Dagens I-landsproblem. Jag längtar extremt mycket till sommarlovet, men är samtidigt nervös, eftersom störstadelen av sommaren kommer spenderas i Stavanger. Det är alltid annorlunda att inte vara på hemmaplan. Mest nervös är jag för att inte hitta. Jag har ju sämst lokalsinne och ska cykla till jobbet varje dag. Men men, det löser sig alltid. 
 
Gamla gymnaster prövade lyckan pånytt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela