pigenlina

Påskfrukost

Publicerad 2013-03-27 18:00:53 i Allmänt

Igår kväll sov jag över hos Maren och hjälpte till att ordna inför påskfrukosten som hon anordnade imorse. Temat var gult och på bordet stod bröd färgat med gurkmeja, ägg, äggröra, curryröra, panera fisk, citronkaka, philadelphiamuffins, pålägg, ananas, bananer och äpplen. Det var en storslagen frukost med massa mat och massa trevligt sällskap. Jag tror att vi var mellan 15-18 personer som satt och smaskade på påskmaten.
 
Efter det prövade jag mina nya löparskor med en runda runt munke mose. Första löpturen i ett par nya skor brukar det kännas som om man flyger fram, men det gjorde det inte idag. Snön ligger kvar i munke mose och tar all studs från löpstegen. Så jag ser fram emot den första "riktiga" löpturen med mina nya skor :) Jag väljer att skylla på snön istället för min veckas paus från löpningen + mormors mat. 
 
Nu sitter jag i skolan och gör gamla examenset. Det är ett bra sätt att plugga på veckan innan tentan. Det är många som har åkt hem nu på påsklovet, så läsesalarna är mycket tommare än vad de brukar vara. Jag blev precis lämnad ensam i den här läsesalen och skulle kunna sätta på musik och dansa om jag ville. Det gör jag inte, eftersom dörrarna och väggarna är gjorda av glas. När jag inte tänker på hur testosterson fungerar i skelettmuskler, eller vad koncentrationsratio är inom farmakologin, tänker jag på den här tjejen och allt kul vi ska göra när hon kommer! På bilderna visar hon sin kärlek till favoritdjuren björn och kräfta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela