pigenlina

Klok som en bok

Publicerad 2015-02-17 21:41:07 i Allmänt

Nu har jg blivit gammal och klok, för mina visdomständer håller på att ploppa fram. Dock tror jag att jag har fått inflammation i tandköttet över en av visdomständerna, för det är svullet och smärtar. Lymfkörtlarna under käken är förstorade och ömma, och jag måste äta värktabletter för att kunna tänka på annat. Jag har haft ont runt visdomständerna tidigare, men aldrig så länge och så mycket. Kanske bara någon dag. Det här har hållit på sedan i fredags. Jag planerar att gå till tandläkaren och har frågat värdfamiljen om de känner till någon bra. Enligt google kan tandläkaren rengöra under tandköttet för att ta bort de bakterier (från matrester, usch!) som orsakat inflammationen. Eftersom jag inte har några sväljproblem och kan öppna munnen helt tror jag att det räcker med rengöring. Om inte kanske jag måste ta antibiotika. 
Nu till något kul. Igår flyttade Ole och jag in i huset till Felipe. Hittills har det varit en riktig fullträff. Igår festade vi med Felipe och hans vänner på en gaybar här i La Paz och idag har vi ätit både frukost och lunch tillsammans med Felipe och hans mamma som är här i tre dagar. Mellan måltiderna gjorde vi traditionella karnevalritualer, som att kasta alkohol och färgglada kulor på huset, hänga serpentiner runt varandras halsar och öppna varsin förgylld valnöt för att spå framtidslyckan. Min nöt var gul och fin och därför kan jag vänta mig mycket kärlek och lycka. Vi stormtrivs och ser fram emot fler dagar i huset!
Nuestra habitacion! Ole packar upp.


Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-02-18 07:42:43

Nej, nu blev mamma orolig.
Inflammationer i tandköttet och munnen är allvarligt. Vänta inte för länge med att söka vård.
Pusspuss

Postat av: mormor

Publicerad 2015-02-18 19:52:59

Nu har jag fått förklaringen till att min klokhet har försvunnit! Min tandläkare har nämligen tagit bort alla mina visdomständer när jag fick ont i en av dem. Han tyckte inte att man har behov av visdomständer, de bara ställer till besvär.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela