pigenlina

From US to Peru

Publicerad 2015-05-26 23:46:20 i Allmänt

¡Hola! Så härligt att vara tillbaka i Sydamerika. Jag hade inte så höga förväntningar på Lima, huvudstaden i Peru, men Lima imponerar! Idag har Ole och jag gått längs strandpromenaden, som är ett slag för sig. Den ligger säkert 100 m över havet, med utsikt över havet, surfare och... en motorväg. Ovanför paraglidar turister. En ganska konstig men häftig syn! Vi bor i stadsdelen Miraflores, som är fin och trygg, nära både Kennedyparken och strandpromenaden. Ikväll ska vi äta peruviansk mat, som alla säger är den största kulturupplevelser. Planen är att vara i Lima några dagar, och sedan bege oss söderut till Arequipa och Cuzco. I Cuzco tar Ole flyget till Iquitos, där han ska hjälpa till som medicinstudent på en båt i två veckor, medan jag besöker Machu Pichu. Därefter kommer jag att ha en och en halv vecka för mig själv, vilket känns spännande och lite läskigt. Ole och jag har varit tillsammans konstant i 5 månader, med undantag av toalettbesök, och ibland inte ens det (alla toaletter har inte dörrar). Vi får se vad jag hittar på! 
Ole äter burritos i USA.
På Miami beach.

Strandpromenaden i Lima, med utsikt över motorvägen, havet och paragliders.


// ¡Hola! Que divertido estar en Sud America otra vez. No tenía muchos pensamientos sobre Lima antes el viaje, pero Lima es una ciudad linda. Hoy hemos caminado por el malecón, con una vista del mar, surfers y paragliders. Esta noche vamos a comer la comida peruviana, que todos dicen es la experiencia cultural mejor. Despúes vamos a Arequipa y Cuzco, donde Ole va a unirse un barco, y yo voy a caminar a Machu Pichu. //



Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-05-27 07:42:41

Jag tycker det läskigt att du ska vara själv.
Pusspuss

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-05-28 08:04:13

Kan du inte hänga med på båten?

Postat av: mormor

Publicerad 2015-06-02 16:53:08

Don Johnsson i TV-serien Miami Beach kan gå och gömma sig....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela